Quizlet to chyba najbardziej rozbudowane narzędzie do nauki słownictwa oraz sprawdzania jego znajomości. Mnogość jego funkcji oraz intuicyjny interfejs sprawiają, że nauka staje się przyjemna, a progres następuje bardzo szybko.
W czasie studiów niejednokrotnie pomagał mi w nauce słówek do kolokwium. Aby z niego skorzystać musimy stworzyć swój własny zestaw fiszek (czyli par typu słowo-definicja lub słowo polskie-słowo angielskie), ale możemy też skorzystać z zasobów udostępnionych przez innych użytkowników.
Nauka odbywa się w inteligentny i przemyślany sposób, ponieważ Quizlet sam rozpoznaje, z czym mamy największy problem i właśnie te najtrudniejsze fiszki będzie wyświetlał nam najczęściej, dopóki nie będzie miał pewności, że przyswoiliśmy materiał.
Sposobów nauki jest wiele:
- FISZKI – zwyczajne przeglądanie fiszek,
- UCZ SIĘ – przeglądanie fiszek połączone ze sprawdzeniem posiadanej już wiedzy i mierzeniem postępu,
- PISANIE – wskazane w przypadku trudnej pisowni,
- ĆWICZENIE PISOWNI – zapisujesz to, co słyszysz,
- TEST – może mieć różną formę (pisemny, dopasuj pytania do odpowiedzi, wielokrotny wybór, prawda/fałsz),
- DOPASOWANIA – trzeba dopasować jak najwięcej terminów w pary w jak najkrótszym czasie,
- GRAWITACJA – Twoim zadaniem jest wpisanie odpowiedniego słowa zanim asteroida spadnie na planetę. Nie ma to jak porządna motywacja do nauki!
Zestawy fiszek można tworzyć ręcznie, wpisując po kolei wszystkie słowa, ale jeśli mamy gotową listę w pliku tekstowym lub arkuszu kalkulacyjnym idealnym rozwiązaniem będzie zaimportowanie zawartości tego pliku (pod warunkiem, że jego zawartość jest uporządkowana).
Aby ułatwić sobie naukę, do każdej fiszki możemy dodać podpowiedź, zdjęcie oraz krótkie nagranie dźwiękowe. Quizlet posiada oczywiście aplikacje mobilne, dzięki czemu możemy uczyć się słówek w każdym miejscu, czekając na autobus czy stojąc w kolejce do kasy. Twórcy Quizleta nieustannie pracują nad jego ulepszaniem, dlatego regularne pojawianie się nowych funkcji jest czymś normalnym. Ostatnio, na przykład, pojawiła się możliwość tworzenia „klas”, a tym samym wspólnej nauki i porównywania swoich wyników z innymi.